Full fart framåt!

Idag har varit en oväntat effektiv dag. Gick och lade mig tidigt igår för att jag kände mig lite nere och det lönade sig uppenbarligen för det (i kombination med lite sol, gissningsvis) resulterade i att både det ena och det andra har blivit gjort under dagen. Tvätt, lite mer sådd, flytt av en tavla, lek med troll både ute och inne, städning av blommor och fönsterbräden, skrivuppgifter, utplacering av matta som hämtats in från garaget, en liten skogspromenad, pyssel i trädgårdslanden och ja, ni hör ju! Och det har ändå inte varit en superpeppig dag eftersom humöret varit sviktande.

Faktum är att jag är förvånad själv och nånstans känns det som att det är ungefär såhär alla andra människor fungerar till vardags, de som inte ständigt måste vada genom en tjock, kladdig dimma som håller dem tillbaka fastän de vill så mycket.

Det är dels befriande att få leka normal för en dag, och dels skrämmande för trots att jag ju logiskt inser att jag med största sannolikhet kommer bli som jag brukar snart igen sitter en liten förhoppningsfull del av mig och hoppas innerligt att nånting revolutionerande har hänt och att livet kommer att vara såhär lätt fortsättningsvis.

20150224-141145.jpg
Trollekar.

20150224-141218.jpg
Rabarbern hade börjat titta upp har nu fått hinkar.

20150224-141306.jpg
Omplantering av mina små paprika/chiliplantor i de vårigaste krukor jag kunde uppbringa.

20150224-141425.jpg
Sådd av kryddfrön jag fick i julklapp av min bror, i tillhörande krukor. Ryktet säger att de kommer gro fort som bara den.

Nu har jag bloggat också, det finns då ingen hejd på effektiviteten!

One thought on “Full fart framåt!

Leave a Reply

