Oväntat flyt

Plötsligt står jag här (ligger, närmare bestämt, med ett troll på armen och hans hand i mitt ena öga) och har bara en sida kvar att skriva på det som ska vara inlämnat först om fem dagar och innehållet står redan nedskrivet på ett löst blad så det är bara att knappa in på datorn med lite fylligare formuleringar så fort tillfälle ges (gissningsvis imorgon).

Visserligen har både jobb, geologin och det stackars trollet hamnat lite i skymundan de senaste dagarna. Kanske senaste veckan rent av. Men nu är jag så gott som färdig med halva tiden av min panikkalkylering tillgodo. Så nu har jag över en månad på mig att läsa några kapitel läs&skriv och i övrigt bara fokusera på geologi, jobb och framförallt trollet!

Han är tålmodig med att jag är tråkig så fort pappa är hemma (för jäklar i min lilla låda vad jag blivit bra på att delegera ansvar för barn och matlagning den senaste veckan) men ibland får han nog och sätter sig mitt i mina böcker vilket ju kan ses som ett tecken på ett visst behov av uppmärksamhet.

Idag var vi ute en timme på förmiddagen och jag märker att hans sociala behov inte är helt tillfredsställt baserat på hur kontaktsökande han är när vi passerar andra, oftast större, barn. Nu är vi snart så pass friska att vi kan börja fundera på att gå till öppna förskolan igen, och snart kommer trollets bästa kompis och hälsar på! Snart som i mars nån gång. Det är så det är tänkt i alla fall, sedan vet man ju aldrig hur saker utvecklas.

20150223-154043.jpg
Ur ett hus vid skogens slut tittar det här lilla trollet ut!

One thought on “Oväntat flyt

  1. Underbart att du ligge före! Då känner man sig så ordentlig, vilket alltid är trevligt.

    Och trollet ju så himla är bra på att genom inte-så-subtila hintar tala om när man ska ägna sig åt honom, så det borde gå att lita på att han säger ifrån när det blir för mycket plugg och för lite troll, jes?

Leave a Reply

