Så går en dag…

…ifrån vårt liv och kommer aldrig åter.

Den här veckan har gått otroligt fort. Har inte hunnit jobba ett dyft sen i måndags och saker börjar hopa sig likt en liten hotfull lavin som hänger över mig, redo att rasa vilken sekund som helst nu.

Och plugga det går det väl helt ok med, börjar dra ihop sig och nu är det bara en vecka kvar tills allt ska vara läst, skrivet och inlämnat. Och jag har en hel bok (drygt) kvar att läsa. Känns skönt på nåt vis att jag läser i första hand för att tillgodogöra mig matnyttig kunskap och i andra hand för nån form av akademisk karriär (ha!). Mindre krav på att prestera något betyg att tala om då, även om det sitter långt inne att inte sikta högst. Men med den tid jag har att avsätta är det inte en rimlig ambition att tro att jag ska få alla rätt och högsta betyg hela tiden.

Jag har inte kommit till att så nånting ännu men av det jag sådde (men nog inte nämnt) i slutet på förra året har ett par överlevt som antingen är chili eller paprika. Jag funderar på att muta mig själv till att så genom att investera i (läs: konsumeeeera!) en till pluggbox. Jag letade efter sådana på blocket i slutet av förra säsongen men alla som lades ut hann bli sålda innan jag hann höra av mig till annonsören. Så nu överväger jag att köpa en eller ett par, då de ju har säsongsfärger i år. Förhoppningsvis kommer de fortsätta med det så att man kan få ihop en hel regnbåge! Jag undrar när man har tillräckligt många..?

Har dessutom köpt frö på band i år; sallad, rädisor och morötter. Är så dålig på att direktså så jag tar till alla knep jag kan komma på för att förenkla.

Snorketrollet lekte med sin moster idag medan jag röjde upp lite av sådant i hemmet som gärna blir stående. Så nu kanske (kanske) det finns mentalt utrymme att få några frön i jorden i helgen. Vi får ‘lan se.

One thought on “Så går en dag…

  1. Deppo rubrik much?

    Låter kul med en till pluggbox, vilken färg funderar du på? Den röda är så fin så fin, men du/ni har ju en sådan redan, så kanske en gul för att få till den där regnbågen?

Leave a Reply

