Morgonhurt och plugguppdatering.

Har kommit in från en dryg halvtimmes promenad med grannfrun som är hemma och vabbar. Jag önskar att jag hade den hurtighetskoefficienten till vardags men är tacksam för de gånger hon är hemma och kan släpa ut mig.

Igår tog vi tag i lite hushållssysslor, trollet och jag, som att slänga papper, sätta på och sedan hänga en tvätt, bära ut sopor, hämta post och så vidare. Sedan hjälptes vi åt att vispa ihop en pannkaka till lunch.

Ibland blir vi osams om hur mycket han ska hjälpa till. Jag hävdar att man inte kan vispa ihop en smet helt själv när man inte ens är två år fyllda, medan trollet tycker att jag ska hålla vantarna borta från hans visp. Med emfas.

Lite sämre gick det med både plugg och jobb under gårdagen, men jag fick lite läst och skrivet, samt att jag klarade tredje tentan. Tycker själv att jag håller ett helt ok tempo i geologin. Släpar kanske lite efter i läs- och skrivkursen men ännu inte värre än att det går att ta igen.

Eller, jag vet inte vad jag baserar “efter” på, egentligen. Har tio dagar på mig att läsa… ganska många sidor och sedan skriva om dem. Och med tanke på att effektiv tid per dag är max två timmar, uppskattningsvis, så jo, lite efter ligger jag nog, eftersom den tiden också ska räcka till geologin. Har gjort en knapp tredjedel av jobbet på hälften av den tillgängliga tiden.

Nu ska vi antingen hitt’ på nåt, trollet och jag, eller så ska jag försöka komma ikapp lite.

One thought on “Morgonhurt och plugguppdatering.

  1. Heja hurtbulleri! Och man kan ju inte räkna med att hinna med mycket av allt (hushåll, plugg *och* jobb) varje dag, utan lite mer av vissa saker en del dagar och mer av andra saker andra dagar låter ju mycket rimligt.

Leave a Reply

