Modelltroll.

Ojojoj, jag intalar mig själv att jag uppdaterar här ofta men det är flera dagar sen…

Idag har jag och trollet lekt med kära systers kamera. Han gillar att bli fotad och titta på bilderna sen, jag tror det är hans far som lärt honom detta. Han gillar dock inte att inte få peta på kameran (digital systemkamera) så vi har haft några duster, dels om det och dels om att man inte slåss eller välter ner datorskärmen över sig.

Det är en grå och långsam dag idag och jag får ingen direkt styrfart. Det är skrutt med både mat- och sovvanor vilket säkert bidrar till att ingen är på gott humör. Lägg sedan till tandsprickning i munnens alla hörn hos troll och bihåleinflammtion hos mig.

Jag börjar inse att jag behöver lägga ännu mer tid på läsning (och mindre på youtube, även dåliga dagar) för att hinna med. Läs- och skrivundervisningskursen har löjliga mängder litteratur och därtill är den så luddigt presenterad att det är svårt att få nåt grepp om vad de egentligen vill ha sagt?!

Kära syster hävdar att det är för att det är ett ämne inom humaniora. Tacka vet jag den naturvetenskapliga geologin, där är det lättare för mig att ta in informationen.

Men så trollet, han sover nu och har väl inte haft så roligt större delen av förmiddagen. Vi är trötta bägge två och less på att vara sjuka. Jag får se till att hitta på nåt pyssligt tills maken kommer hem. Igår bakade vi, trollet och jag. Det var för mycket kladd för att jag skulle hinna fota. Får se vad vi hittar på idag.

One thought on “Modelltroll.

Leave a Reply

