Nu skulle jag vilja skriva ett glatt inlägg.

Jag vill att pendeln ska slå över nu, och att det ska finnas nåt glatt att skriva om och känna entusiasm kring. Men klockan är för lite, ansiktet svider och jag har tandvärk efter en natt av gnisslade tänder i kombination med förkylning som mer än gärna slår sig till ro i bihålorna. Det är mörkt ute och jag skulle vilja ha en ledig dag då jag kan gömma mig under ett täcke.

Maken har lovat hämta mina böcker så jag slipper ge mig ut på nån längre promenad och det är skönt att inte ha det måstet hängande över mig.

Det blir i första hand jobbet som blir lidande när jag blir sjuk. Kommer ingenvart alls fastän jag har ytterst avgränsade saker som går att göra, och det tar nog inte ens många minuter men orken räcker inte ända dit mellan snorigt troll och plugg.

Men jag vill vara pigg nu, och frisk. Pepp pepp!

Leave a Reply

