Livspussel för en hemmaförälder.

Det går en hel del tid till plugg och jobb och många av de minuterna känner jag att jag borde ägna åt trollet för att ge honom en meningsfull vardag. Dock är ju dessa två tidstjuvar det som gör att vi kan ha en vardag alls, så att han inte behöver börja förskola än. Jag har blivit bättre på att göra vettiga saker den tid vi fokuserar på varandra. Vi går ut mer, pysslar och utför spännande experiment genom att se vad som händer om man tar in snö i en skål, till exempel. Och vad som sedan händer när man ställer ut den i kylan igen. Jag har ännu bara skummat i förskolans läroplan men jag försöker använda den som en vägledning tillsammans med diverse annat material och det märks att det är mer stimulerande för oss båda två. Jag har också blivit bättre på att inkludera honom i mina hushållssysslor.

20150209-190236.jpg

20150209-190247.jpg

20150209-190301.jpg

Leave a Reply

