Inredningsstress.

När jag läser andra bloggar där de tapetserar om och fixar och donar hemma tänker jag på potentialen vi har här i huset. Man kan göra alla möjliga mer eller mindre tokiga inredningar och det lockar mig! Jag vill göra platsbyggda hyllor och tapetsera om, måla möbler och skapa stilleben och Carl Larsson-känsla. Förgylla, ha mönster, klä om soffor och vara färgstark och harmonisk på en och samma gång. Men jag kan inte, det går inte. Inte just nu. Det finns inte tid, ork eller pengar.

Så jag tänker “sen”.. Sen ska jag få frottera mig i ett intresse som har potential att sluka alla resurser man har om man bara låter det. Och kanske är halva nöjet att få drömma och planera, så ju längre tid det tar desto större nöje! Tills man når punkten då man ger upp och övertygas om att drömmar bara är drömmar och inte har möjlighet att förverkligas, och där vill jag ju inte hamna.

Jag slits mellan att uppskatta det fula för dess funktion och att vilka förändra dess yttre till att även bli estetiskt tilltalande.

Leave a Reply

