Pyssligheter.

Idag har vi varit på öppna förskolan, jag och trollet, då jag kände mig helt ok (nästan) när vi ändå var ute och hämtade paket från panduro samt gick till apoteket (köpstoppshaveri, igen). Det var väldigt trevligt att vara där idag och jag blev inte lika paniktrött som jag brukar och till råga på allt gick både påklädning och hemfärd ovanligt smidigt. Jag behövde inte bära trollet alls, vilket var skönt eftersom jag ändå måste skjuta vagnen som idag hade nära 13 extra kilon i sig i och med panduroleveransen. Har köpt lera. Man kan ha mycket kul med lera.

När vi kom hem och trollet sovit karvade jag till några potatisstämplar och så satte vi oss och stämplade en stund. Efteråt demonstrerade jag hur en sax fungerar och han fick prova lite. Mycket spännande för litet troll.
20150204-155422.jpg

Vattenfärgerna fick han i julklapp och häromdagen gick vi ut och målade med dem på snön!

20150204-155348.jpg

<a

Leave a Reply

