Harvar på.

Ojojoj, så sent det blev ikväll. Inte bra ur förkylningssynpunkt.

Vi har suttit inne hela dagen idag, jag och trollet, då min förkylning blivit än värre. Det känns som att huvudet blåsts upp till tre gånger sin vanliga storlek. Så är ju förstås inte fallet, dock.

Jag försöker hitta en struktur i plugg/jobb/föräldrande. Fokusera på att trollet får en meningsfull och stimulerande vardag och samtidigt hinna med deadlines (och senare tentor). Jag vill inte att det ska bli så att han bara får sitta och titta på tv eller nåt medan jag jobbar och inte umgås med honom om jag nu promt ska ha honom hemma. Och jag vill passa på att njuta av denna sista lilla skärva av föräldraledighet (även om den egentligen är slut och jag nu pluggar med barn hemma) innan maken tar över. För då är det slut, då är det deras tur att vara hemma medan jag ger mig ut i världen om dagarna.

Ibland blir jag rädd att det inte kommer bli några fler barn. Då är min föräldraledighet slut för gott, förutom de enstaka strödagar jag sparat inför förskolans planeringsdagar. Det var den delen av livet, liksom. Uppskattade jag det som jag borde?

Nej.

Leave a Reply

