Längan efter våren.

Jag kan leva med mörkret fastän varje droppe solljus ger förnyad energi och entusiasm, och jag kan leva med snön som ändå innebär en fantastisk lekmiljö, fastän jag stundtals går och hoppas på att vårlökarna ska börja titta fram.

Men jag är mer än less på att vara sjuk nu! Jag har varit “frisk” i kanske sammanlagt fem, sex dagar sedan i november och det är svårt att med ord uttrycka den uppgivna frustration jag känner inför att börja ännu en vecka med ont i halsen och en kropp som är trött och ledbruten.

Plötsligt slår den känslan dock över i tacksamhet och någon slags förskräckt ödmjukhet inför det faktum att jag faktiskt inte är kroniskt eller allvarligt sjuk utan istället vet att jag med största sannolikhet kommer bli pigg och frisk igen, även om jag inte vet när. Jag tar en långdragen förkylning varvat med magsjuka framför fibromyalgi eller cancer vilken dag som helst.

Så egentligen är det kanske synd att klaga, utan mer konstruktivt att fokusera på det som faktiskt är himla bra i livet och inte låta förkylningen ta allt fokus ifrån gosiga katter, rosiga troll och stora soffor man kan ligga och dra sig i tills dess att huvudvärken släpper.

One thought on “Längan efter våren.

  1. Bra där med det positiva tänket! Jag längtar dock också efter våren, med allt vad det innebär vad gäller växande växter och groende groddar och ompyssling av odlingar 🙂

Leave a Reply

