Vinter på en pendeltågslinje.

20150122-083226.jpg
Idag är jag glad att jag är på väg in till staden och inte ner till nynäs. Hoppas innerligt att trafiken ordnat upp sig innan det är dags att åka hem igen.

Idag är första dagen jag jobbar hemifrån utan troll sen han föddes. Förmodligen kommer det bli en av de längsta stunderna utan honom hittills. Var iofs borta på kvällskurs i våras men då sov han ju halva tiden av de sex timmar jag var borta varje måndag kväll/natt.

Känner mig inte som en hemsk förälder för att det känns lite skönt att vara borta en dag, han är ju snart två år.

Maken är sjukskriven idag igen och jag och trollet är sjuka, men jag börjar tro att jag är på bättringsvägen.

Känner mig dock ändå som en av de “dumma” människorna som inte stannar hemma när de är sjuka utan riskerar smitta andra men jag har inte råd att tacka nej till jobb. Inte för de pengarna jag tjänar just idag, de är kanske (kanske) egala och gör väl inte mycket till eller från i förlängningen.

Däremot ger jobbet erfarenhet och jag visar att jag kan ställa upp på varierande uppgifter på kort (ganska) varsel och jobba med en snäv deadline hos min i dagsläget största kund.

Att vara egenföretagare utan stabil och bred kundbas är som att vara timmis, fast lite osäkrare.

Om det här går bra kanske man skulle utveckla företaget inom dekormåleri och försöka slå sig in på väggdekorationsmarknaden. Om det nu går att hävda sig mot väggdekaler och fototapeter. Nåväl, drömmar, drömmar. Nu är det dags att se om jag kan hitta på nåt produktivt på vägen in.

Leave a Reply

