Vinterns dörrkrans.

Såhär ser årets dörrkrans ut.

20150104-152901.jpg
Den är kanske lite väl julig såhär efter nyår men den får sitta uppe ett tag till.

Läser igenom arkivet på min egen blogg idag och såg att jag lade ut en kransbild förra året (eller året dessförinnan) så jag gick ut och fotade ytterdörren för att kunna följa upp. Även denna är hemgjord.

Läste även hur jag för ett drygt år sedan kämpade med att komma ut på promenad varje dag. Just nu har allting fallerat pga långdragna sjukdomar men i höstas var vi faktiskt ute 1-2 timmar på promenad med vagnen varje dag, och gärna lite till och bara knata runt till fots och leka. Det var tider det, då kände jag mig rejält aktiv. Sedan började grannfrun, som varit den som hjälpt mig komma ut varje dag då sällskap ger god motivation även när det känns motigt i övrigt, jobba efter sin föräldraledighet och när karln hennes tog över så försköts grannbarnens sovtider så att vi slutade synka…

Jag och M övergick till att gå till fots till öppna förskolan så ofta vi förmådde, med vagnen på släp, och stanna där ett par timmar istället för i 20 min som tidigare. Sedan blev vi förstås sjuka, annat kan man väl inte förvänta sig när andra vuxna tar dit barn som sitter och hostar och blåser snorbubblor ur näsan…

Så nu är vi nästan tillbaka på noll. Har börjat gå igen nu med maken och trollet sen nyår, förutom när vi varit sjuka, men eftersom det då rör sig om två dagar kan det knappast anses vara en vana. Men nu vet jag att det går. Behöver bara jobbas lite på för att det ska fungera.

Leave a Reply

