Nytt år, gott vete fan.

Jag har uppenbarligen sparat min nyårsångest till idag. Olust och huvudvärk till trots hade jag beslutat mig för att återigen göra ett försök att dra igång bloggen. Så det får bli så.

Igår hade jag fullt upp med att försöka få ihop nån form av nyårsgalej, trots att vi fick stanna hemma från “sista” nyårsfirandet med min familj pga att maken gått och blivit sjuk. Slängde på mig några av de glittrigaste kläder jag kunde uppbringa som fortfarande dög bekvämlighetsmässigt och knatade iväg till Ica och kompletterade smörgåstårteingredienserna som maken missat på listan när vi storhandlat dagen innan, samt lade ut alldeles för mycket pengar på vårblommor. Fyra fina fönstervivor. De jag köpte i januari 2014 tog slut i juli så jag ser fram emot en vår med vita vivor i fönstrena. Har packat ner mycket av julsakerna och nu börjar jag längta efter vår. Dock får det gärna ligga snö tills den faktiskt kommer. Jag köpte en aralia också, fastän den förmodligen stått på Ica sen i höstas när det var säsong för gröna växter. Jag har gått och suktat efter en sedan dess så nu knep jag det sista exemplaret. när jag kom hem hade maken tänt marschaller för att hjälpa mig med feststämningen.

Gjorde sedan en halv smörgåstårta till mig och trollet varav vi åt 1/4. Maken åt ett ägg och lite vindruvor, det var hans totala dagsintag bortsett från Alvedon och en kaffe. Sedan åt jag och trollet marängsviss direkt ur bunken innan vi brände av några tomtebloss och gick in och blåste såpbubblor i vardagsrummet till trollets stora lycka.

Nu är det ett nytt år och då är det bara att göra det bästa av det.

Leave a Reply

