Husdjursfunderingar

Nu är det en dryg vecka tills vi flyttar (vi kanske skulle börja packa?) och mina funderingar på möjligheterna som öppnar sig i och med flytt till hus hägrar inom allt närmre räckhåll.

Tanken var att vi ganska snart efter flytten skulle bli med katt, men katten som skulle flytta till oss har blivit för sjuk för att orka med en flytt. Hon kommer göra en sista vända till veterinären vilken dag som helst nu vilket å ena sidan är tråkigt eftersom jag känt henne sen hon föddes, å andra sidan är hon ganska gammal och har inte levt ett helt okomplicerat liv. Så katt är ute ur bilden för en stund.

Höns har vi ju pratat om, för ägg och kött, men den senaste veckan har jag fullkomligt snöat in på vaktlar! Så faktum är att det nog blir ett gäng vaktlar, så får hönsen vänta en aning. Kaniner likaså.

Dessutom har planen på en golden retriever när barnen blivit lite fler och större kanat in på att börja med en sheltie lite tidigare eftersom det är en lite mindre, dock också lätthanterlig, hund som lätt anpassar sig till sin familjs aktiveringsgrad och trots att jag jobbar på att vi ska bli en aktiv familj inser jag att vi har en bit att ta oss för att kunna kalla oss det.

Så först vaktlar, sen får vi se hur det känns, hur mycket ork det finns, vad lusten säger och inte minst hur ekonomin ser ut. Fortsätter den att vara stabil kör vi på, blir det knapert får hundar vänta. Jag tänker inte vara så ansvarslös att jag impulsköper en hund utan att vara säker på att jag klarar av att ta hand om den, trots att impulsen gör sig påmind ibland.

Nu är det dags att packa så att vi kan flytta till vårt fina stora hus med den stora trädgården där jag ska odla och hålla djur. Tjingeling!

Leave a Reply

