En lördagspromenad.

Efter en lunch bestående av morotskakepannkaka med tillhörande glasyr så tog jag en långpromenad med vagnen. Ganska lång i alla fall, vad som är en långpromenad är ju olika för alla, gissar jag.

För mig är en kvart en jättekort promenad, knappt en promenad alls. En halvtimme och uppåt börjar likna en riktig promenad.

En timme är ungefärlig standard, då känna det som att det inte var en kort promenad.

Idag blev det en och en halv timme, det är ungefär vad jag orkar i mitt nuvarande, otränade tillstånd sen börjar höfterna säga ifrån.

Tretimmarspromenader (i sträck) var det länge sen jag gick och det var rätt slitigt på kroppen det med. Ibland undrar jag om jag skulle uppskatta att vandra i skogen (sådär över längre tid som i en eller ett par dagar, inte bara en promenad) nuförtiden.

Tyvärr innefattar det oftast att sova i tält vilket inte är min favorit samt att bära med sig förnödenheter.

Värt att fundera på i alla fall.

Leave a Reply

