Lite fin i kanten.

20140129-180910.jpg
Jag har för första gången på länge tagit fram symaskinen idag. Tröjan på bilden är min mammas gamla polotröja som jag fick för många år sedan och som jag genast klippte kragen av, samt ärm- och midjefållen.

Nu har jag dock, allt eftersom tiden gått, tröttnat på att gå omkring i kläder med råa kanter. Det som i tonåren var lite bohemiskt och kanske lite tufft ser idag mest trasigt ut.

Jag köpte en fantastisk spets av Bibbi som man viker in den råa kanten i, nålar och sicksackar fast. Sen är det klart. Nästan töntigt enkelt. Billigt var det också, det var inte många kronor jag lade ut för att få en “ny” tröja att känna mig lite fin i.

Med begränsad ekonomi får man förnya sig genom garderobsräddning istället för garderobsrensning.

Leave a Reply

