Blandade husligheter.

20140127-130609.jpg

Idag blev det bakat igen. Det var, som vanligt, på håret att jag hann innan förra laddningen var helt slut.

Det känns skönt att försäljningen av lägenheten nu är avklarad för det innebär att det är fritt fram att börja använda köket igen, vilket jag gör – med besked! Det ser ut som ett fullkomligt bombnedslag och maken har inte en chans att hinna diska ikapp.

Hela veckan har vi mumsat på allehanda kålsallader och storkok av lasagne. Det blev några burkar barnmat av det också – lasagne är tacksamt att mixa och frysa!

Jag har kokat kikärtor, gjort hummus och skördat hemodlad smörgåskrasse till frukostens skinksmörgås.

Dessutom har vi ägnat oss åt frysrensning så menyn har till stor del bestått av för mig lite mer udda köttbitar som märgpipa, lammframdel och revbensspjäll den senaste tiden. Det har exprimenterats med varierande resultat men det allra mesta blir gott. Jag ser verkligen fram emot att kunna utveckla mina kulinariska konster med egenodlade grönsaken vad året lider.

Leave a Reply

