Årets första skörd!

Nu är paprikaplantan slaktad och den sista lilla paprikan som satt på den och mognade är således skördad!

Min odlingsiver har kliat i fingrarna ett tag nu men jag har hållit mig i skinnet för att inte belamra lägenheten med diverse gröna projekt innan visning och försäljning men nu är lägenheten såld och jag har satt igång!

Förutom paprikan som huggits ner i bitar och stoppats i vatten för att se om nån bit tänker rota sig och därmed sticklingsförökas (den hade nog mått lika så gott av att bara beskäras och lite extraljus under vintern men sådan lyx tillhandahåller vi tyvärr inte våra blomster i nuläget) så odlar jag smörgåskrasse och groddar gröna linser. Det gäller att börja småskaligt, än är det bara januari.

Leave a Reply

