Provar på.

Jag ska, efter att ha skrivit låtar från att jag var riktigt liten (vi snackar dagis/lågstadieålder nånting), på en timmes “prova på-låtskrivarkurs” på folkuniversitetet.

Jag gillar att gå på kurs. Vanligtvis föredrar jag att lära mig sådant jag inte redan kan men jag snabbt blir bra på. Är det nåt jag redan tycker mig kunna drabbas jag av nån slags prestige och kan få en rätt trist attityd, speciellt när jag upplever att jag kan ämnet bättre än läraren på kursen.

Jag vill inte vara sån. Så ikväll går jag in i kurslokalen med öppnat sinne för hur man också kan göra saker. Jag behöver inte bevisa något för någon, inte ens mig själv. Tycker jag att en felaktig sanning predikas tänker jag bemöta den med ett förvånat “Jaså, är det på det viset?”

Är jag inte intresserad av att ta till mig den kunskap som förmedlas så står det mig fritt men jag ska banne mig bemöta dem som bemödar sig med att försöka lära folk saker med vederbörlig hövlighet och respekt. Basta!

Leave a Reply

