Drömmen om en cykel

Huset vi försöker köpa ligger ute på landet. Bussarna går en gång i timmen, varannan på helgerna. Då vaknar drömmen om en cykel hos mig, eftersom vi bara har en bil och jag ännu inte har något körkort.

Jag har redan en cykel. En gammal röd Kronan som har fått stå ute lite för många vintrar. Hon behöver en rejäl översyn och fyller i ärlighetens namn inte mina behov för närvarande så det är inte henne jag drömmer om.

Nej, jag drömmer om en lådcykel. En stor en där man kan packa ner barn, kassar och kanske till och med en hund vad det lider. En med tre hjul så att man inte kan välta. En med dubbla elmotorer!

Sådana finns att köpa men de kostar en del pengar. Jag går in på Enskede Lådcyklars hemsida med jämna mellanrum och trånar lite. I nuläget finns en sådan inte med i budgeten.

Men kanske till våren, om vi flyttat då. Då kanske vi kan ta oss råd. Vi får väl se hur det står till med renoveringar och ekonomin då.

20131009-115134.jpg
Bild lånad från ladcyklar.se

Leave a Reply

