Passionsmums

Det här håller på att bli en regelrätt bakblogg, herreminje. Nåväl.

Idag har jag bakat passionsmums. Det är som kärleksmums fast snäppet mer passionerat.

I botten har jag en kladdkaka (som jag gör på mitt standardrecept för chokladmuffins (se snickarmuffins och ta bort jordnötssmöret).

Glasyren gjorde jag genom att smälta ihop ca 25 g smör, ca 1 dl passioncurd och ca 2 dl florsocker. Passioncurd är en fantastisk produkt som går att köpa här hos min fantastiska vän Anna. Där finns även limecurd som jag ska köpa nästa gång jag är där.

20131006-140720.jpg

One thought on “Passionsmums

Leave a Reply

