Oväntat fynd!

Jag är lite inkonsekvent idag. Tackade nej till en trevlig heldag i Farsta centrum av rädsla att handla nånting. Istället tar jag en onsdagspromenad med mammorna från BVC och springer på en loppisfarbror i Kärrtorp som förstås står och säljer sånt som jag planerat införskaffa sedan ett bra tag tillbaka: en gjutjärnsstekpanna med sneda kanter och en plättlagg.

Jag fick helt enkelt bortse från att jag försökte undvika att handla och slå till. Det var inte snorbilligt kanske, 220:- fick jag betala, men det tycker jag att de är värt när man köper sådana rejäla och genuina saker i så pass bra skick som dessa är. Om man jämför med nypris är det en spottstyver medan om man jämför med norrlandsloppispriser är det rätt dyrt. Nu befinner jag mig i Stockholm så jag tycker det var en human summa att betala så jag försökte inte ens pruta, tyckte att 220 kunde han gott få för att han står och tillhandahåller saker från min önskelista på promenadavstånd hemifrån.

Tack loppisfarbror i Kärrtorp! Här ska ätas plättar vill jag lova och det är tack vare dig.

20130925-150856.jpg

Leave a Reply

