Korta dagar och kalas.

Idag har vi varit på kalas, jag och M. Det var väldigt trevligt, fullt av god mat, mammor och bebisar. Det var nog inte bara jag som åt fler kakor än jag tänkt mig.

Det känns som att jag var på kalas hela dagen tack vare det faktum att jag och M sovit större delen av resterande tid. Han sover så mycket nu och jag försöker passa på att vila då jag med, så våra vilor plus kalas motsvarade makens arbetsdag.

Sen när han kommer hem vid femtiden far jag runt som en tetting och lagar mat, hänger och viker tvätt, packar upp matkassar och äter. Så har det gått två timmar och det är dags att natta bebisen.

Så trots att det är vansinnigt trevligt är det nog bra att det inte är kalas varje dag. Då skulle jag inte hinna nånting.

One thought on “Korta dagar och kalas.

  1. Känner igen det där, det känns liksom hela tiden som att tiden bara försvinner, men man gör ju som sagt roliga saker och då går ju tiden fort som attans. Kul att ni gillade kalaset ni var på 😉

Leave a Reply

