Ut på galej!

Ikväll ska vi ha barnvakt för andra gången för vi ska ut på galej. Första gången var igår, då var det tidigare på dagen och inte lika länge.

Vi ska på spökmiddag i Gamla Stan, en upplevelsepresent vi fick när vi gifte oss. Det börjar med en stadsvandring och så en trerätters middag på det, känns himla lyxigt.

Mitt liv har inte varit fullspäckat av lyxiga upplevelser den senaste tiden men den här helgen och nästa ska det lyxas så det står härliga till.

Igår var vi och drack te och åt snittar, scones och allehanda sötsaker och jag var uppiffad i min finaste klänning (i alla fall den finaste jag går i för närvarande). Jag ska ha samma klänning ikväll fast med en uppgradering!

Igår, efter tesittningen, gick vi nämligen en sväng på stan och passerade Beyond Retro där jag visade maken de tyllkjolar jag suktat efter i säkert tio års tid (om affären funnits så länge). Jag har alltid tyckt att de är så dyra men plötsligt insåg jag att 400-800:- inte är en avgörande summa i vår ekonomi. Vi är två vuxna människor som visserligen just nu stramar åt budgeten på grund av föräldraledighet men om jag vill har jag råd att köpa den där förbaskade kjolen efter tio års betänketid.

Så det gjorde jag och den ska jag ha ikväll, den är så fluffig, så fluffig! Jag satte på den under en lila linneklänning som jag inte kunnat ha på ett tag (det är fortfarande gränsfall då den är rätt snäv över brösten vilket kanske inte är jättepraktiskt när man ammar) med ett grönt resårskärp jag ärvt av min farmor och släppte ut håret. Jag blev himla fin. Det tyckte jag själv och det märktes på maken som sken upp. Han är annars rätt återhållsam i sina reaktioner så det måste varit nåt extra.

20130922-142553.jpg

One thought on “Ut på galej!

Leave a Reply

